Γαστρονομικές Κοινότητες- Gastronomy & Wine Tourism

Οι Γαστρονομικές κοινότητες του Γιώργου Πίττα για πρώτη φορά στην 7η ΕΞΠΟΤΡΟΦ

Tην πρώτη τους δημόσια εμφάνιση θα πραγματοποιήσουν στην 7η έκθεση ΕΞΠΟΤΡΟΦ – The Greek Fine Food Exhibitionστις 24-26 Ιανουαρίου 2020 οι Γαστρονομικές Κοινότητες – Gastronomy and Wine Τourism, το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα δράσης στον χώρο της Γαστρονομίας και του Τουρισμού,  όπου θα παρουσιάσουν το έργο που ξεκίνησε να υλοποιείται το 2019  και δέκα περιοχές της χώρας θα μας δείξουν δείγματα της πρώτης φάσης της δράσης τους.

Δημιουργός των Γαστρονομικών Κοινοτήτων-Gastronomy & Wine Tourism, το Greek Gastronomy Guide και ο Γιώργος Πίττας που τον γνωρίσαμε από την δράση του στο Ξενοδοχειακό Επιμμελητήριο Ελλάδος ως επικεφαλής του προγραμμάτος  Ελληνικό Πρωινό  αλλά και από το συγγραφικό του έργο στον χώρο της Γαστρονομίας.

Η δράση του προγράμματος εκτείνεται σε όλη την Ελλάδα  με στόχο την ανάδειξη του πλούτου της Ελληνικής Γαστρονομίας,  μέσα από  την κινητοποίηση των επαγγελματιών που οργανώνονται στις Γαστρονομικές Κοινότητες κάθε περιοχής. 

Το καινοτόμο πρόγραμμα Γαστρονομικές Κοινότητες βρίσκεται στην καρδιά των νέων τάσεων του Τουρισμού γιατί:

  • Αναδεικνύει την ταυτότητα των προορισμών, προβάλoντας την αυθεντικότητα κάθε τόπου και δίνοντας την δυνατότητα στο κοινό, τους σύγχρονους περιηγητές που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τους τοπικούς πολιτισμούς,  να ζήσουν έντονες εμπειρίες.
  • Πρωταγωνιστές των βιωματικών εμπειριών είναι οι καλύτεροι τοπικοί επαγγελματίες της γαστρονομίας που επιθυμούν να συνεργαστούν, για να δημιουργήσουν  και να επιδείξουν την ολιστική εικόνα του τόπου τους.
  • Επιχειρείται μέσα από τα σεμινάρια, εκπαίδευση και από κοινές δράσεις να αλλάξει η νοοτροπία του Έλληνα και να μυηθεί στις αξίες της συλλογικότητας και της συνεργατικότητας.
  • Αξιοποιείται η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία και η προβολή της γαστρονομικής προσφοράς κάθε τόπου εξασφαλίζεται  με  στοχευμένες δράσεις εξωστρέφειας. 

Οι  Δράσεις του προγράμματος Γαστρονομικές Κοινότητες – Gastronomy & Wine Tourism περιλαμβάνουν τις παρακάτω διαδοχικές φάσεις: 

  1. Συγκρότηση Γαστρονομικής Κοινότητας κάθε προορισμού (15-30 άτομα) μέσα από ένα ταχύρυθμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
  2. Δημιουργία του γαστρονομικού χαρτοφυλακίου της περιοχής.
  3. Δημιουργία ψηφιακού οδηγού του πρωταγωνιστών κάθε γαστρονομικού προορισμού. 
  4. Δημιουργία έντυπου οδηγού του γαστρονομικού προορισμού. 
  5. Παρουσίαση του κάθε γαστρονομικού προορισμού στην ολότητά του (προϊόντα, γευσιγνωσίες, ανάδειξη γαστρονομικών πόρων) και στο τόπο του, ώστε να το έργο να γίνει γνωστό στην τοπική κοινωνία.
  6. Δράσεις εξωστρέφειας. Οργάνωση fam trips και press trips, συμμετοχή σε εκθέσεις εσωτερικού και εξωτερικού.

Ο στόχος της δράσης  όπως σημειώνει ποιητικά ο Γιώργος Πίττας στον επίλογο του βιβλίου του «Γαστρονομικές Κοινότητες – Γαστρονομικοί προορισμοί» είναι:

“Oι γαστρονομικές Κοινότητες θα κληθούν να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε μιά νέα εποχή, όπου οι συνεργασίες θα χορεύουν τανγκό με τις ατομικές φιλοδοξίες, οι ελπίδες δεν θα μαραζώνουν στην μοναξιά των προσωπικών διαδρομών και η πίστη στο κοινό καλό δεν θα είναι μιά μακρινή οπτασία.”

Κε Πίττα σας ευχαριστούμε για την τιμή και την χαρά που μας δώσατε να πρωτοεμφανίσετε τις Γαστρονομικές Κοινότητες σε εμάς και θα είμαστε πάντα πλάϊ σας.

Δημοσιεύτηκε στα Νεα